Johan Bakke

Öppet brev till styrelsen för Sandvikens Radioförening (Radio Sandviken)

Ungefärlig lästid: 2 minuter
Till att börja med: Jag vill inte Radio Sandviken/Sandvikens Radioförening nånting illa. Jag måste ändå gå ut med det här offentligt. Jag får inte några svar när jag kontaktar föreningens representanter.

Under hösten och vintern 2017 har jag vid några tillfällen fått höra att jag ska sluta kritisera Radio Sandviken. Man anser att jag borde veta varför jag fick sluta på stationen. Jag vet inte varför jag ”fick” sluta.

Jag avgick frivilligt.
Jag begärde själv att avgå som kassör och ansvarig utgivare för Sandvikens Radioförening och Radio Sandviken när min anställning avslutades. Anställningen avslutades eftersom föreningen inte längre hade ekonomin till att ha mig anställd när bidraget för nystartsjobb slutade. Jag skrev om det själv på min blogg och även Arbetarbladet skrev om det.

Jag har även fått veta att jag inte är välkommen tillbaka till Radio Sandviken. Ingen av de som har påstått detta vill berätta varför. Jag jobbade med Radio Sandviken i 25 år. Det är en lång period och jag påstår inte att jag är felfri. Jag vet dock inte att jag har gjort ett så stort fel så det skulle göra så jag inte är välkommen tillbaka.

Det här gör mig upprörd. Jag får veta från flera av varandra oberoende källor att representanter för Radio Sandviken påstår att jag inte skulle ha avgått frivilligt och att jag inte skulle vara välkommen tillbaka, men ingen berättar varför.

Jag har idag varit i kontakt med en av Radio Sandvikens styrelseledamöter och frågat om dessa påståenden. Jag blev hänvisad till en av stationens anställda som påstår att jag har fått alla svar. Jag skulle maila om jag vill nånting och det här är mitt mail. Jag har försökt få svar tidigare utan att få det och jag ställer inte upp på att det sprids uppgifter om mig som jag inte vet om och har en möjlighet att bemöta.

Om du som läser det här vet nånting i den här frågan så ber jag dig att kontakta mig. Jag lovar att du är helt anonym, jag kommer inte att sprida vidare vem som har berättat. Klicka här så hittar du mina kontaktuppgifter.

3 kommentarer till “Öppet brev till styrelsen för Sandvikens Radioförening (Radio Sandviken)”

1. Pingback: Har Radio Sandviken börjat med trollkonton? - Johan Bakke

2. Pingback: Radio Sandvikens "The Rocket Man" - Johan Bakke